Idealna organizacja archiwum z pomocą regałów obrotowych

By 0
Idealna organizacja archiwum z pomocą regałów obrotowych

W każdym biurze w pewnym momencie pojawia się potrzeba poprawy organizacji dostępnej przestrzeni, ponieważ firmowych dokumentów jest coraz więcej. Ze względu na aktualne przepisy wiele rodzajów dokumentów trzeba przechowywać przez ściśle określony okres, na przykład rok czy pięć lat. W przypadku, kiedy niezbędny jest też stały, łatwy dostęp do segregatorów, najlepszym rozwiązaniem nie jest zwykła szafa, ale regał obrotowy. Jakie ma zalety i dlaczego warto zdecydować się na metalową konstrukcję?

Czym jest stojak karuzelowy?

Stojak karuzelowy to regał obrotowy składający się z kilku poziomów, które można niezależnie od siebie obracać w obu kierunkach. Na rynku dostępne są różne warianty tego rozwiązania, na przykład biurkowe, wysokie, zamykane czy na kółkach. Poszczególne modele różnią się konstrukcją, materiałem wykonania, a także rozmiarem. W ofercie naszej firmy obecnie dostępne są duże regały złożone z 6 półek, na których łącznie można przechowywać nawet 3000 akt. Obracanie półek nie generuje żadnego dźwięku, a mebel nie wymaga specjalnych prac konserwatorskich. Wykonany z metalu gwarantuje o wiele lepszą trwałość oraz wytrzymałość na obciążenie w porównaniu z innymi materiałami.

Jakie zalety ma regał obrotowy na segregatory?

Ze specjalnie opracowanej konstrukcji wynika szereg udogodnień. To między innymi:

  • potężna oszczędność miejsca w biurze, archiwum czy sekretariacie – regały zajmują stosunkowo niewielką powierzchnię, a składowanie pionowe pozwala dużą ilość dokumentów przechowywać tam, gdzie brakuje miejsca na tradycyjne regały lub szafy,
  • błyskawiczny dostęp do dokumentów – regały zostały zaprojektowane w taki sposób, aby można było ustawić na nich segregatory grzbietami do zewnątrz. Dzięki temu wystarczy obrócić wybrany poziom, by wyjąć teczkę z potrzebnymi aktami;
  • możliwość perfekcyjnej organizacji – segregatory można ustawiać na 6 obrotowych półkach, co pozwala posegregować grupy dokumentów ze względu na wybrane kryteria. Wystarczy opisać segregatory na ich grzbietach, a następnie uszeregować alfabetycznie, według stopnia przydatności czy częstotliwości użytkowania;
  • estetyczny wygląd – stojak karuzelowy nie zaburzy estetyki biura czy sekretariatu i może być ustawiony nawet w widocznym miejscu,
  • uniwersalne zastosowanie w wielu branżach, w tym w biurach.

Zastosowanie metalowych regałów obrotowych

Metalowe stojaki karuzelowe na segregatory z dokumentami mogą z powodzeniem znaleźć zastosowanie w szkolnym sekretariacie, urzędzie gminy, kancelarii adwokackiej, biurze rachunkowym albo w innej firmie, gdzie potrzebne jest wygodne wyposażenie do przechowywania faktur, raportów, formularzy, ofert, regulaminów, instrukcji czy sprawozdań. W przypadku dokumentów zawierających dane osobowe (np. umowy, karty medyczne itp.), należy jednak wybrać mebel, który można zamknąć na klucz, aby nie naruszyć przepisów RODO. Zaletą metalowych regałów jest to, że można ustawić na nich dużą ilość wypełnionych po brzegi segregatorów – solidna konstrukcja jest całkowicie odporna na obciążenie, czego nie gwarantują stojaki wykonane z mniej wytrzymałych materiałów.

Chcesz wyposażyć swoje biuro w kilka regałów obrotowych na dokumenty? A może chcesz skorzystać z naszego doradztwa w doborze wyposażenia magazynu? Skontaktuj się z Tech-Instal – zaprojektujemy zabudowę magazynową, w pełni wykorzystując dostępną przestrzeń.

Regały Obrotowe - Doskonała Organizacja Archiwum | Techinstal.com.pl zdjęcie nr 1